divendres, 28 de juny del 2013

Xàtiva




Peus arrelats

d'ací sóc
ací estic
en aquest poble
que Jaume I
va convertir en ciutat
però em sent de poble
el cor em batega
al seu compàs 
la gaubança la faig meua 
em dol el seu pesar 
sóc del color
dels seus carrers
de l'olor i els sons que l'envolten
de Casa Xulla al Palasiet
del carrer Sant Josep
a l'Albereda 
al carrer Segurana vaig nàixer
el Barri de Sant Feliu
em va criar
de la Cova dels Coloms
al Castell
del riu de Vallés al d'Alboi
enmig la séquia Murta
de l'estret de les aigües
a la cova negra
del Puig a la Serra Vernissa
dilatada història la teua 
per tots coneguda
de la meua però
en saben 
els teus carrers



-Xelo Llopis-






2 comentaris:

  1. Preciós i magnífic sentiment cap a la teva terra. El meu avi per part de pare era de Xàtiva, i teniem família llunyana per allí.
    Unba besada dolça.

    ResponElimina